26 Ağustos 2014 Salı

FIRINDA ORMAN KEBABI

Ağustosun sonu yaklaştıkça yaz bitecek diye üzülmeye başladım. Soğuk sevmiyorum benn.. Evet İzmir deli sıcak oluyor bunalıyoruz falan ama kışta çok soğuk oluyor be. İzmir’e kış gelmediğini düşünenlerin aksine nemden dolayı buradaki soğuk insanın içine işliyor. Hava ıslak ıslak çarpıyor. Yani sanılanın aksine İzmir’de soğuk oluyor. Çok panik yaptım şuan. Tişörtle gezmek varken bot giy, kaban giy amanın.. Neyse daha eylül ekim var önümüzde avutayım biraz kendimiJ
Hafta sonu kardeşim ve kuzenim bizdeydi. İkisi de diyette olunca alengirli şeyler yapmadım zaten kuş kadar yiyorlar. Bu sefer sulu yemek mi yapsam derken dolaptaki etleri artık kullanmam gerektiğini hatırladım.

Ben etleri düdüklüde pişirdim onun için 20 dakikada piştiler ve lokum gibi oldular. Tencerede pişirirseniz 1,5 saati bulur. Artık bu kısım size kalmış.
Birde ben koca gün temizlik yapınca yorgunluktan işin kolayına kaçıp hazır garnitür kullandım yine tercih sizin vaktiniz varsa patates havuç ve bezelye haşlayabilirsiniz.
Çok pratik bir yemek oldu ve lezzeti süperdi. Herkesten önce kendim çok sevdimJ ve misafirlerden 10 tam puanı kaptık.
Diyet yapıyoruz yemeyiz nidaları olduğu için biz yanına pilav yapmadık ama pilav ve yoğurt eşliğinde harika bir sunum yapabilirsiniz.
Gelelim mevzuya.
Malzemeler;
·         750 gr kuşbaşı doğranmış kırmızı et (ben dana ve kuzuyu karıştırdım)
·         2 kavanoz garnitür. (kendim haşlıcam derseniz 3 patates 2 havuç bir kase bezelye yeterli olur)
·         1 yemek kaşığı domates salçası (yarısını biber koydum ben.
·         Yarım çay bardağı su
·         2 adet orta boy soğan
·         2 yemek kaşığı sıvı yağ


Düdüklü tencereye sıvı yağı koyalım ve yemeklik doğradığımız soğanları içine koyalım. Biraz kavuralım. Kuşbaşı doğradığımız etlerimizi de ekleyip bir-iki dakika beraber kavuralım. Tuz ve yarım çay bardağı su ilave edip düdüklüyü kapatalım. 

Benim etlerim 20 dakikada pişti.

Tel süzgece garnitürlerimizi dökelim süzelim. Pişen etlerimizi kevgirle süzerek fırın kapımıza alalım üzerine süzülen garnitürlerimizi dökelim.

Düdüklüde kalan et suyunu bir kâseye koyalım içine salçamızı koyup eritelim. İçine tuz karabiber ve kimyon dökelim, güzelce karıştıralım ve etlerin olduğu kaba gezdirelim. Fırın kabımızdaki malzemelerimizi karıştıralım.

15 dakika kadar 170 derecede ki fırında pişirdikten sonra servise hazırdır. İşte bu kadarJ

Kısa sürede yapılabilecek on numara yemek deneyin derimJ

Herkese afiyet olsunJ

Beni instagramdan takip etmek için : @benimpastaevim_


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder