15 Temmuz 2014 Salı

SUCUKLU KAŞARLI YUMURTA

Bir kahvaltı manyağım olduğum doğrudur. Sonradan olma değil, ezelden beri bünyemde mevcuttur. Aynı peynir delisi olduğum gibi. Siz hiç çizgi film izlerken çerez gibi beyaz peynir yiyen çocuk gördünüz mü? 
Perşembe günleri pazar olurdu Söğüt’te. Yazın annemle pazara gitmek bir klasikti zaten. Peynircimiz sabit ve peynirimizde sabit tabiî kiJ ‘Her zamankiden mi ‘lafı vardır ya filmlerde aynı diyalog oluyordu. Pazar işi bitip eve gelince ben peynirimi keser çizgi filme otururdum. Değişik bir model olduğum doğrudurJ

Kahvaltı en sevdiğim öğün, hafta sonları çok değerlidir onun için. Bir akşam önceden düşünürüm ne yapsam diye. Ama artık öğrendim. Malum iki kişiyiz on kişilik masa hazırlayınca hiçbir şey bitmiyor her şey yarım yarım kalıyor. Seçenek çok olunca bir çatal ondan bir çatal ondan derken doyuyorsunuz hiçbir şeyin tadı tam çıkmıyor. Onun için artık on yüz bin çeşit hazırlama çabasına son verdim.

Salam sosis çok sevmem zaten kanser oranının 3 kişide bire düştüğünü okurken yememekte lazım ama arada kaçıyor. Sucuksa benim favorim, onu ayrı tutarım. Onun hakkında söylenen şeyleri de pek duymamJ  Zaten çok gıcığım nerde tatsız tuzsuz ot var hep yararlı nerde benim ayıla bayıla yediklerim çoğu zararlı. Hiç memnun değilim valla hiç..

Neyse gelelim ana mevzuya.  Sucuklu yumurtayı bilmeyen yoktur. Sadece minik bir yorum farkıyla bugün sucuklu yumurta yapıyoruz. Bizim evde artık yöntem bu, yöntemi eşimden görüp sonucu sevip benimsediğim ve artık bu şekilde yaptığım doğrudurJ

Malzemeler;
·         Sucuk
·         Kaşar
·         Yumurta
·         Baharat

Önce sucukları tavada alt üst kızartıyoruz. Bir tabağa yumurtaları kırıp şerit şerit doğradığımız kaşarları ekleyip çırpıyoruz. Karabiber, kimyon ve pul biber ekleyip karıştırıyoruz. Kızaran sucuklarımızı tavadan alıp yumurtanın içine atıyoruz ve karıştırıyoruz.



Eğer sucukları yağsız tavada kızarttıysanız çıkan sucuğun yağına 2 yemek kaşığı kadar yağ ekleyin tavaya ve kızmasını bekleyelim. Yağ kızınca yumurtamızı tavaya dökelim ve altı pişince tersini çevirip üstünü de kızartalım.

***Altı pişen yumurtayı kaydırarak geniş bir tabağa alıp sonra tavayı tabağın üstüne kapatıp yumurtanın çevirme işlemini yapabilirsiniz.




Servise hazırız. Eriyen kaşarlar, sucuk ve yumurta muhteşem üçlü. 

Kahvaltı hazır ey ahaliJ


Afiyet olsunJ


2 yorum:

  1. Ben hala akşam çerez niyetine peynir yiyengillerdenim :)
    Sucuğu tavaya koyduğumda azıcık su da ekliyorum ben, suyunu çekerek pişince içi daha iyi pişmiş ve yumuşacık oluyor, suyunu tamamen çekince altını biraz açıp hafif kızarmasına izin veriyorum - bu yöntemi öğrendiğimden bu yana hiç başka türlü pişirmedim ben sucuğu, bir de böyle deneyebilirsiniz :)
    Bu arada benim çocukluğumdan kalma en çok özlediğim lezzetlerden biri de rahmetli babaanneciğimin elceğiziyle yaptığı köy peyniriydi, bir öğünü sadece peynir yiyerek geçirmişliğim çoktu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu ne peynir aşkı diye sitem edenlere yalnız olmadığımı haykırabilirim artık:) peynir güzel şey ya alengirli yemeğe gerek yok peynir ekmek yeter bana:) çocukken öğlenleri eve gidiyorduk yemeğe annem zorla yemek yedircek diye ananeme kaçıyordum, sobanın üzerinde ekmekleri kızartıp yağ sürüyordu ben üzerine peyniri koyup gömüyodum, annem evde semiz otu yedircem diye bekleye dursun:)
      bu sucuğu sulu pişirme tekniğini hemen deneyeceğim, yağdan ne kadar kısarsak o kadar kar:)

      Sil