23 Temmuz 2014 Çarşamba

MİLFÖY BOHÇASI

Çayı doldursak yanına iki parça börekten koyup balkona çıksak, biraz laflasak kafa dağıtsak… Tam bu kafadayım ama fabrikadayım. Aklımda neler var bedenim nerde. Yok anacım yok tatil lazım bana… Son 2 gün.. Şimdiden dertlendim tatil çabuk bitecek diye çünkü hep öyle oluyor tatil hep bir çırpıda bitiyor... Daha tatile çıkmadan tatil bitecek diye üzülen var mıdır…

Neyse ben böreklerime döneyim en iyisi…




Bu böreklerin başına gelmeyen kalmadı desem cuk oturur.  Geçen hafta sonuydu cumartesi günü eşim istedi. Milföyden tavuklu börek yapsana dedi.  Dışarı çıkacaktık üşendim yarın yapayım dedim söz mü dedi söz vermişte bulundumJ Çok seviyor tavuklu börek benim aşkımJ Pazar sabahı bir yoklayım dedim ekmek yok ekmek alsana diye sen börek yapacaksın ya diye verdiğim söz hatırlatıldıJ Girdim mutfağa doğradım tavukları tam tavaya koyucam dedim milföyleri çıkarayım da yumuşasınlar. Buzlukta ara ki bulasın milföyleri, sonradan şarj etti ee ben onları kullanmıştım diye.. Varan 1… 

Neyse kocacık söylene söylene niye dün almadın, niye kontrol etmiyorsun sitemleriyle milföy almaya gitti. Bende içini hazırladım bekliyorum. Çat elektrikler gitti.. Varan 2… 

Arıyım da dedim ekmek alsın kahvaltı yapalım börekleri elektrik gelince yaparım. Arıyorum ama telefon evde çalıyor… Varan3.. 

Elektrikler gitti diye morali bozuk eve geldi tabi kocacık, gittiği yerde de gitmiş elektrikler ama aklına gelmemiş tabi ekmek almak.. Ne zaman gelir, gelir mi gelmez mi derken dedim hazırlıyım ben nasılsa gelir biraz elektrik pişiririm. Kendimi niye kandırıyorsam.. Hazırladım börekleri dizdim tepsiye bekle bekle gelen giden yok.. İzmir sıcağına milföy mü dayanır başladılar cıvımaya.. Varan 4… 

Öyle mi yapsam böyle mi yapsam çırpınmaya başladım. Daha önce görmüştüm milföy börekleri yağda kızartanları, börekler ziyan olmasın dedim kızartıyım. Koydum yağı neyse kızınca attım içine birkaç börek kızarınca çıkardım anam ne yağ emmiş yemek mümkün değil bildiğin lök.. Varan5.. 

Kan beynime sıçradı. Kaldırdım börekleri buzluğa. Ama milföy bu önce cıvı sonra don özelliğini kaybediyor tabii. Börekleri buzluğa koydum 5 dk olmadı elektrikler geldi Varan 6 … 

Yine de kötü olmadı normalinden biraz az kabardı ama kabardı tadı da on numaraydı. Maceralı bir milföy çıkarması oldu bizim için.

İç olarak tavuklu muska böreğinde yaptığım içi kullandım bu sefer tipini bohça şeklinde yaptım. 

Zarf gibi dört ucunu ortada birleştirdim. Yan yana gelen kenarları elimle sıktım pişerken açılmasın diye.. farklı bir model çalışması oldu seferki.


Her şey normal şartlarda olursa oldukça pratik ve lezzetli bir tarif. Acil durumlar için birebirJ

Afiyet olsunJ   @benimpastaevim_




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder