13 Kasım 2014 Perşembe

TAVUKLU PATATES GRATEN



Akşama misafir gelecek bir sürü iş var. Yemek yapılacak, salatası, tatlısı, temizliği, sofra hazırlığı evin hazırlığı falan ooo işler çookk.. Tam bu senaryoda içimizden geçen şık ve lezzetli bir ana yemektir. Ama fazlada uğraşmamak gerekir ki malum yapılacaklar listesi epey uzun. J Kısa sürede hazırlığını yapıp fırına vereceğimiz (malum fırın yemekleri genelde daha çok tercih edilir özel akşamlarda) ve akşama misafirlerimize gururla sunacağımız güzel bir tarif var sırada anladınızJ
Takip ettiğim bloglarda sıkça görüyorum patates graten aklımın bir kenarına yazmıştım bir ara yapayım diye geçen haftaya kısmetmiş. Daha eve gitmeden plan yapıyorum yemek için tamam patates graten yapıcam ama niye et tir tavuktur bir şey yok bunun içinde sorusu geleceğini bildiğimden evin beyinden ve garnitür olarak bunu yaparsam birde yemek yapmam gerekeceğinden ben dedim bunu tavukla yaparım bence olur J Walla oldu hatta pek güzel olduJ İki kişi koca borcamdan bir dilim bıraktıkJ Şiddetle tavsiye ederimJ
Kafamda bunu farklı kombinasyonlarda yapmakta var artık yaptıkça paylaşırımJ
Gelelim sadedeJ
Malzemeler;
·         3 orta boy patates
·         3 adet tavuk göğsü
·         4 diş sarımsak
·         Tuz, karabiber, kimyon
·         2 kutu krema (400 ml)
·         1,5yemek kaşığı tereyağı
·         2 yemek kaşığı dolu dolu un
·         1 çay bardağı kadar kaşar rendesi

Önce tavuklarımızı kuşbaşı doğrayalım. Sarımsaklarımızı doğrayalım. Tavaya biraz yağ alalım kızınca sarımsaklarımızı atalım 1-2dk yağda çevirip tavuklarımızı içine atalım. Sevdiğimiz baharatları içine atalım. 
Fesleğeni biz yerken üzerine döktük ama içine de atabilirsiniz güzel oluyor. 
Tavuklar suyunu salınca 1-2 dk daha pişirip altını kapalım. Tavukların tamamen pişmesine gerek yok. Çiğden de koysak fırına pişerler ama ben baharatlarla güzelce harmanlansın istediğim için bu şekilde yaptım.

Patatesleri soyalım ve yarım santim kalınlığında halka halka doğrayalım. Dikdörtgen borcamı zeytin yağı ile yağlayıp patatesleri üzerine balıksırtı gibi dizelim. Üzerine tavukları döşeyelim.

Tencereye tereyağını alalım eriyince işine unu katalım karıştıralım. Kremayı karıştırarak ilave edelim. Çırpıcıyla yaparsak bu işlemi kolay oluyor. Kaynatmamıza gerek yok güzelce karışsın yeter. Sos beşamel sos gibi koyu olmayacak sıvık olacak içine biraz tuz dökelim ve borcamda ki tavukların üzerine dökelim.

190 dereceye ısıttığımız fırına verelim. 50 dk da pişti benim fırınımda. Yarım saati geçtiğinde bir kontrol edin patatesler pişmiş mi diye ona göre devam edin. Bir de not patatesler pişmeyip tavuklar kızarma işareti veriyorsa üzerine alüminyum folyo koyarak tavukların kızarmasını engelleyebilirsiniz. Patateslerin piştiğine ikna olunca üzerine kaşar rendesi yayalım ve kızarınca alalım. Biz çok acıktığımız için ben pek kızarmadan çıkardımJ
Bundan sonrası afiyetle yemek oluyorJ


Afiyet olsun…
Herkese mutlu keyifli günler dilerimJ

Beni instagramdan takip etmek için : @benimpastaevim_
   




20 yorum:

  1. Enfes görünüyor ellerinize sağlık. Görünce birden acıktığımı hissettim :) Gerçekten çok güzel oluyor bu tarif, eşim etçi, benden hep kıymalısını istiyor, o da çok güzel oluyor. Saygılar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim:)) Benimde aklımda kıymalısını yapmak vardı hadi dedim dolaptaki tavuk değerlensin ama kıymalı da aklımda bir daha ki sefere listede o var..:)) Sizinde ellerinize sağlık.. Sevgiler..

      Sil
  2. Bloğunuzu yeni keşfettim :) tarifleriniz çok Güzel Görünüyor elinize sağlik:)) bende yeni bir bloggerim bloğuma beklerim.Bende ilerleyen günlerde Kahramanmaraş yöresine özgü tarifler yayinlayacağım beklerim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldiniz :)) Çok mutlu oldum beğenmenize:) Çok şirin bir tasarımı var blogunuzun hayırlı olsun blogger hayatınız:) Merakla bekliyorum tariflerinizi:) Yöresel tatlar genelde çok leziz oluyor:))

      Sil