2 Ekim 2014 Perşembe

KAYMAKLI FINDIKLI KURABİYE


Ben kurabiye yapmaya bayılıyorum. Kurabiye hamuru yoğurmasını, şekillendirmeyi çok büyük keyifle yapıyorum. Birde çok çabuk pişiyorlar hemen neticeye kavuşuyorsunuz ya mükemmel. Ben daha bulaşıkları kaldırırken o pişmiş oluyorJ Hemen bayatlamıyorlar, kapalı kutuda 5-6 güne kadar muhafaza edebiliyorsunuz ama yine de taze tüketmek en güzeli.

Bu seferki kurabiye deneyemim aslında evdeki kaymağı kullanmak üzerine kuruluydu. Biraz araştırma yaptım ve birkaç tarifi birleştirerek koyuldum işe…  Sonuçtan memnun kalmasaydım muhtemelen hiç haberiniz olmayacaktı bende hiç yaşamamışım kabul edip kaymak mı kurabiye mi onlar bir arada olmaz dostum hiç sanmıyorum der geçerdimJJ  Ama sonuç harika oldu. Hatta ben çok sert doygun kurabiyeleri pek sevmediğimden tam kendime göre oldu. Dışı daha sert içi daha yumuşak. Lezzeti çok hafif, insanı baymıyor tıkamıyor. Deneklerimde tarifi isteyince tamam dedim bu kurabiye patladı gittiJJ

Akşam çayına gelen arkadaşlarım için hazırladığım sofrada yerini alan kurabiyelerim tarif defterinde kenarına yıldızı aldı.

Malzemeler;
·         100 gr kaymak (ben hazır kaymaklardan kullandım süt kaymağıyla nasıl olur bilemiyorum)
·         100 gr margarin ya da tereyağı
·         1 su bardağı pudra şekeri
·         1 yumurta
·         1 paket vanilya
·         1 paket kabartma tozu
·         1 yemek kaşığı nişasta
·         2,5 su bardağı un
·         1 yumurta beyazı
·         1 çay tabağı rondodan geçmiş fındık içi (çok ince olmasın iri taneli kalsın)

Yoğurma kabımıza kaymağı, margarini, pudra şekerini alalım ve birbirine karıştıralım. Krema gibi oluyor. İçine yumurtayı ilave edelim onu da karıştıralım. Vanilya, kabartma tozu, nişasta ve unumuzu da ekleyip hamurumuzu yoğuralım. Hamurumuz toparlanınca tamamdır. Yumuşak bir hamur oluyor. 2,5 bardak un tam yeterli geldi benim hamuruma, sizde ölçüye sadık kalmaya çalışın.
Bir yumurtanın beyazını bir kaseye alalım güzelce çatalla çırpalım.

Fırınımızı 170 dereceye getirelim ısınmaya başlasın.

Hamurumuzdan ceviz büyüklüğünde parçalar alalım elimizde yuvarlayalım, hamurun üste gelecek kısmını önce yumurta beyazına sonra fındığa batırıp yağlı kağıt serili tepsiye dizelim. Hamur bitene kadar işlemi tekrarlayalım.

Yaklaşık 15 dakika da pişiyor, üzeri hafif kızarınca tamamdır. İlk sıcağı çıktıktan sonra çayın kahvenin yanında yerini alabilir.

Mutlaka deneyin derim, ben çok sevdimJ
Herkese afiyet olsunJ

Beni instagramdan takip etmek için : @benimpastaevim_



3 yorum:

  1. Tarif için teşekkürler bugün ikinci kere yaptım ve yorum yazmak istedim. Kurabiye süper oldu, her yiyen bayıldı. Ben sadece kabartma tozunu 1 çay kaşığı kadar koydum ve şekilli kurabiye kalıplarıyla kestim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmenize çok sevindim, gerçekten standart kurabiyelerden çok daha lezzetli oluyor:) Ellerinize sağlık.. Güzel günler.

      Sil