14 Temmuz 2014 Pazartesi

PÜRELİ TAVUK SERVİSİ

Artık tatil tatil diye sayıklama sıklığımın saat başına inmesiyle, üzerimdeki miskinlik, uyku hali, mutsuzluk artan bir ivmeye yokuş aşağı gitmekte. Evet kışı sevdiğim söylenemez üşümekten hiç hoşlanmıyorum ve çok üşüyorum ama İzmir’de çok sıcakkkk….

Bir İzmir sevdalısı olarak temmuz, ağustos geldi mi sevdamıza ara vermek istiyorum, özleyelim birbirimizi de aşkımız pekişsin diyorum ama olmuyor ayrılamıyoruz. Artık tatil için gün sayıyorum resmen…

Birde pis boğaz olma durumum var ki, önümü alamıyorum. Normal insanların sıcakta iştahları kesilir dimi bende yookk.. İştahımın kesildiği herhangi bir anı hatırlayamıyorum bile düşünün. Hani insanın içi sıkılır, morali bozuk olur, streslidir, hastadır, depresyondadır, başı ağrır, midesi ağrır, amirine kızar, kocasına küser, duygusaldır iştahı kesilir ya bunlar benim iştahımı hiç etkilemez. Onun cumhuriyeti ayrıdır, hiçbir ruhsal, bedensel değişim ve tepki kendisini etkilemez.  Çok güzel dimiJ Hiç memnun değilim bu halimden ama napcan atılmıyor satılmıyor doyur babam doyurJ

Neyse ben bugün püreli servis ettiğim tavuğumu anlatacaktım konuyu dağıtmıyımJ
Aslında çok basit bir yemek hatta sunum diyelim. Patates püresi et yemekleriyle hep güzel bir kombinasyon oluşturmuştur. Bende çok severim. Bu sefer fark tavuğun yanına püre koymak yerine püre üzerine tavuk koymak. Bu kadar basit işte. Sunum da şıklık yaratmış oluyoruz. İnsanın önce gözüne sonra midesine hitap etmeli ya yemek bence bunu başarıyor.:)





Malzemeler,
·         6 adet kalça şiş – tavuğun en lezzetli yeri bence bu
·         2 tahta kaşığı sıvı yağ
·         Tuz, karabiber, pul biber, kimyon, köri
Püre için;
·         3 adet orta boy patates
·         1 su bardağı süt
·         1 yemek kaşığı tereyağ
·         Tuz

***Akşamdan patatesleri haşlayıp soyarak benim gibi yarının işini baştan kolaylamış olursunuz. J
Öncelikle patateslerimizi haşlayalım, kabuklarını soyalım ve orta boy bir çelik tencereye alalım. Mikserin ezici aparatıyla güzelce ezelim. Tüm patates ezilince tenceremizi ocağa alalım ve altını açalım. Önce yarım bardak sütü içine ilave edelim ve çırpıcıyla karıştırarak patatese sütü yedirelim. Ben tarifte bir bardak süt dedim ama pürede herkesin tercihi farklı olabiliyor. Kimi bol sütlü daha akışkan seviyor, kimi de kıvamı daha koyu. Bunun için yarım bardak sütü yedirdikten sonra kalan yarım bardak sizin tercihiniz olsun. Kıvamını nasıl istiyorsanız o kadar ekleyin. Fokurdamaya başlayınca tuzunu ve tereyağını ilave edelim, güzelce karıştıralım ve ocaktan alalım.
Tavuklarımızı orta boy kuşbaşı doğrayalım. Tavamıza yağımızı koyalım, yağ ısınınca tavukları ilave edelim. Bir iki kez alt üst yapınca baharatlarımızı ve tuzumu da ilave edelim. Ben köri de katıyorum biraz, tadı hoşuma gidiyor. Tavuklar suyunu salıp çekince pişmiş oluyor, biraz üstleri kızarıncaya kadar beklerseniz daha da lezzetli olurlar.
Artık servise hazır.
Eğer püreniz soğuduysa altını açıp ısıtın. Tabaklara önce püreden koyalım ve yayalım, üzerine de tavuklarımızı koyduk mu tamamdır.

Pratik ve lezzetli bir akşam yemeğimiz varJ

Afiyet olsunJ


2 yorum:

  1. harika bir sunum cok leziz gorunuyor sizi buldugumada cok sevindim fikir olmak cok hos :)
    blog kesfi etkinliginden gordum sizi takipteyim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmenize çok sevindim:) insanın aklına gelmiyor bazen, ufak detaylar sunumu şıklaştırıyor:) Blog keşfi etkinliği çok güzel bir etkinlik oldu güzel blogları keşfetmek için fırsat yarattı bizlere:) hoşgeldiniz:) bende sizi takipteyim:)

      Sil