21 Temmuz 2014 Pazartesi

CİPSLİ TAVUK

Cuma günü mutluluğu var üzerimde.. Yarın sabah telefonun alarmı çalmıcak diye şimdiden içim kıpır kıpır. Gerçi alarm çalmasa da saat 06:30 oldu mu idrar torbam zınk diye ayağa dikiyor beni ve çoğu kez  saat 7 den sonra uyuyamıyorum. Sanırım lanetlendik diye başlıyorum söylenmeye. Geçenlerde arka arkaya iki gün saat 8 ve 9 da kalkınca uyudum diye mutluluk sarhoşu oldumJ Yarın sabah uyumak ve dinlenmek dileğiyleJ

Bu sıcak günlerde sizde benim gibi yemekler hemencecik hazır olsun istiyor musunuz? Bakıyorum biraz uğraştıracak gibi hemen cayma eğilimine giriyorum. Hep gözüm pratik tariflerde.  Şipşak olsun lezzetli olsun favorim oluyor hemen. Arada yine canımız çekince dayanamıyorum saatlerimi harcıyorum ocağın başında ama yazın gerçekten zor iş. Allah yardım etsin fırında çalışanlara, ekmek almaya gittiğimde görüyorum su içinde kalmışlar ama hiç durmadan çalışıyor dur abicim 2 dk da dinlen diyesim geliyor.

Tatilim için sayılı günler kaldı, bugün bavul içerik listesi çıkarıp eksikleri almaya başlamak gerekiyorJ Öğrenciyken kıymetini bilmeyip camış gibi televizyon karşısında 3 ay yattığım günler aklıma geldikçe etlerimi cimcirip kalk kız her gününü planla dolu dolu geçir tatilini demek istiyorum o zamanki tembel ben’e J

Neyse biz en iyisi konumuza dönelimJ
Tavuk en pratik yemeklerden biri, lezzetli de oluyor ve biz severekte yediğimizden birde çalışınca kolay piştiği hemencecik hazırlanabildiğinden öncelikli tercihlerimizden oluyor.


Daha önce birkaç arkadaşın bloğunda cornfleksle yapılan tavukları görmüştüm. Kimi çiğden koymuş, kimi haşlamış ben tavada pişirip öyle fırına verdim kendimi garantiye aldım yaniJ Evdeki yarım cipsleri kullandım ve sonucu biz çok sevdik. Sırf bu tarif için ara ara patos alınacak eveJ
Malzemeler;
·         2 adet tavuk göğsü
·         3 yemek kaşığı sıvı yağ
·         1 paket krema (200ml)
·         1 paket cips(patosu tavsiye ederim, çok bayat olmasın)
·         2 yemek kaşığı soya sosu
·         Tuz, karabiber, kimyon, pul biber, köri

Tavuklarımızı iri iri doğrayalım. Tavamıza sıvı yağı koyalım ve yağ kızınca tavukları içine atalım.
Tavukları tavaya koyunca fırınımızı da 170 dereceye ayarlayalım ısınmaya başlasın.

Tavukları alt üst karıştırınca baharatlarımızı ekleyelim. Köri tercihinize kalmış, tadı hoşumuzu gittiği için ben genelde kullanıyorum.

Soya sosunu da ekleyelim. Tavuklar suyunu salıp çekene kadar pişirelim. Suyunu çektikten sonra 5 dk daha pişirmeye devam edelim. Tavuklar biraz kızarsın.

Ben güveç kapları kullandım, siz borcam da kullanabilirsiniz. Herhangi bir fırın kabı olur.

Kullanacağımız kabın altına cipsimizden az miktarda ufalayalım. Resimdeki kadar yeterli oluyor.

Cipslerin üzerine tavuklarımızı dökelim. Üzerine de kremamızı dökelim. En üstede tavukların üzerine kapatacak kadar cipsi ufalayalım.

5 dk kadar pişince ben cipler yanacak diye korkup biraz krema döktüm tekrar ama çok ta şart değilmiş ben panik yapmışımJ zaten 10-15 dk kadar pişse yetiyor. Üzerine krema dökünce sadece üstteki cips biraz yumuşamış oldu. Kontrollü pişirirseniz sizin dökmenize gerek kalmayabilir ama dökünce de tadında bir eksiklik yoktu J 

Bu malzemeyle 3 güveç kabı yemek oldu. İki kişi yemek sonunda hiç bırakmamıştık 3 kapta tertemizdiJ 
Cips olarak patos gayet güzel oluyor, doritoslarım vardı kalan onlar bayatladığında mı bilemiyorum diğerleri kadar hoşuma gitmedi.

Denemenizi şiddetle tavsiye ediyorumJ


Afiye olsunJ


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder