30 Haziran 2014 Pazartesi

HAVUZ BÖREĞİ


Karnesi aferinlerle dolu bir börek var bugün blogda. İlk denediğimde görüntü çok hoşuma gitmişti ama olur mu olmaz mı bir tereddüt vardı sonuç harika olunca börekler listesinde yerini almaya hak kazandı. Bir gün önceden hazırlamak gerektiği için eğer vaktim varsa ilk aklıma gelen bu tarif oluyor.

Peynirlisini ve kıymalısını yaptım ikisi de çok güzel oldu. Peynirli de yağlı peynir kullanmanızı tavsiye ederim,  ben muratbey in sürmelisini kullandım sıcakla biraz daha yumuşuyor krema gibi oluyor. 





Anneler günü kahvaltısında yapmıştım löp löp mideye inişleri muhteşemdiJ Hafta sonu ilk iftar sofrasında da yerini aldı:)) Bu arada tarifi aldığım blog Annemineli, orijinal tarife bakmak isteyenler için TIKTIK..
Gelelim mevzuyaJ


Malzemeler;
Miktar vermek istemiyorum bir yufkadan 4 tane börek çıkıyor ben büyük isterim derseniz 3 tane çıkar bu adede göre yufka sayınızı ayarlayabilirsiniz. 4 yemek kaşığı kadar peynir ufağı
4 yufka için sos; 1 su bardağı yoğurt, yarım su bardağından biraz fazla sıvı yağ, 1 çay kaşığı karbonat
İç malzeme; kıyılmış maydanozla karışmış peynir, soğanlı kıymalı harç, tavuklu harç , sosis, sucuk-kaşar yani canınız ne isterse.

Öncelikle sosumuzu hazırlamamız gerek. Bir tasa sos malzemelerini alalım ve güzelce çırpalım.
1 yufkamızı tezgahımıza serelim ve sosumuzdan üzerine gezdirelim, fırçamızla her yerine sürelim. 

 Yufkamızı ikiye katlayalım ve üzerine biraz peynir ufalayalım. 4 parçaya keselim.


Sigara böreği gibi yarısına kadar saralım , iki ucunu halka olacak şekilde birleştirelim. Yufkanın kalan uç kısmını halkanın ortasına getirelim sıkıştıralım. Böyle anlatınca bilmeyen birisi için oldukça zor biliyorum onun için adım adım fotoğrafladım bende fotoğraflar sayesinde anlamıştım nasıl yapıldığınıJ Fotolarla adım adım izleyelim aşağıda.



















Tüm yufkalar bitince yağlı kağıt serili tepsiye hepsini dizelim ve buzluğa kaldıralım. Tepsiniz buzluğa girmiyorsa tabaklara paylaştıracaksınız artık benim de girmiyor.

24 saat kadar buzlukta durduktan sonra dolaptan çıkarıp tepsiye dizelim ve önceden 170 dereceye ısıtılmış fırına verelim. 








Üzerileri hafif kızarıncaya kadar yaklaşık 15-20 dk  pişirelim sonra çıkaralım iç malzememizi havuza dolduralım ve tekrar fırına verelim 10 dk daha pişirelim ve böreklerimiz hazır.








Kahvaltıda, beş çayında akşam yemeğinde keyifle tüketebilirsiniz. 
Afiyet olsunJ




2 yorum: