23 Mayıs 2014 Cuma

SUCUKLU MENEMEN

Hafta sonuna bir kala bir kahvaltılık tarifi güzel gider benceJ Menemeninde tarifi olur mu diye düşünmedim desem yalan olurJ Millet olarak menemeni severiz ve sanıyorum bilmeyenimiz de yoktur. Ama öğrenciyken bilmemize rağmen garanti olsun yinede bir bakalım dediğimizi hatırlayınca bulunsun dedim belki birine lazım olurJ









Malzemeler;
Miktar vermiyorum dilediğince arttırıp azaltabilirsiniz açlık durumunuza göre;
·         Çarliston biber
·         Domates
·         Sucuk
·         1 yemek kaşığı kadar ezilmiş beyaz peynir
·         Yumurta
·         Tuz, karabiber, kimyon


Biberlerimizi, domateslerimizi ve sucuğumuzu doğrayıp hazırlayalım. 

Tavamıza az miktarda sıvı yağ koyup kızınca biberlerimizi atalım ve kavuralım. Biberlerimizin tamamen kavrulmasına yakın sucuklarımızı atalım tavaya onlarda kızarsınlar. 

Sucuklar kızarıp biberler kavrulunca peynirimizi atalım. Zaten peynir eriyor içinde ama güzel bir tat veriyor. Tercih sizin koymaya da bilirsiniz. 

Domateslerimizi dökelim tavamıza. Domatesler eriyip suyunu salınca yumurtalarımızı kıralım tuz karabiber ve birazda kimyon ekip karıştıralım. 2-3 dakika yumurtalar pişmiş olur.


Sonrası malum, taze ekmekle tavadan bana bana yemek gerekJ Menemeni soğanla yapanlarda var ben soğanı çok sevmeme karşın menemende sevmiyorum. Soğanlı yapmak isterseniz en başta tavaya soğanı atıp biraz çevirin sonra biberle beraber kavurun.

Afiyet olsunJ

2 yorum: