5 Mayıs 2014 Pazartesi

BUTİK KURABİYE – İLK DENEME


Dün itibariyle şeker hamuruyla denemelerime başlamış bulunmaktayım. Artık sık sık yaparım denemeleriJ Çok çeşitli kalıplarım olmadığı için basit şekillerle amatörce çalışmalar oldu. Artık yavaş yavaş öğrenicem işin inceliklerini. Aslında kursa gitmek istiyorum ama İzmir de pek yok sanırım olanlarda hep hafta içi kimse çalışanları düşünmemişL Varsa bildiğiniz duyduğunuz söylerseniz sevinirimJ
Gelelim neler yaptığıma.
Kurabiyemiz için;
Malzemeler;
·         150 gr margarin ya da tereyağı – oda sıcaklığında
·         1 su bardağı pudra şekeri – elenmiş
·         1 yumurta – oda sıcaklığında
·         Yarım su bardağı mısır nişastası – elenmiş
·         2-2,5 su bardağı un – elenmiş
·         1 çay kaşığı tarçın

Yağımız oda sıcaklığında değilse mikro dalga fırındakısa süre ısıtabilirsiniz, ben dolaptan çıkarmayı unuttuğumda öyle yapıyorum.

Yağımız ile pudra şekerimizi yoğurma kabımıza karıştıralım, içine yumurtamızı koyalım ve elimizle birbirine karıştıralım. İçine elediğimiz nişastamızı tarçınımızı ve unumuzun yarısını koyalım. Güzelce harmanlayalım. Unun tamamını bir seferde koymayın, yumurta büyüklüğüne göre fazla gelebilir, son bir bardak unu yavaş yavaş ilave edelim. Hamurumuz kulak memesi kıvamında olacak, toparlanacak. Benim yumurtam küçüktü son yarım bardak unumun bir kısmı kaldı mesela. Hamurumuz güzelce özdeşleşince top gibi yapıp streç filme saralım buzdolabına kaldıralım minimum 1 saat dinlendirelim. Benim vaktim vardı 3 saat dinlendirdim. 5 saat dinlendirin yazanlar var ama ben o kadar bekleyememJ

Fırın tepsimize yağlı kâğıtlarımızı serelim. Fırını 175 dereceye ayarlayalım o ısınırken kurabiyemizi kalıplarımızla kesip hazırlayalım.

Hamur tezgâha yapışmasın diye nişasta dökebilirsiniz. Hamurdan kopardığımız parçalarımızı önce elimizde biraz yoğuralım, yumuşasın. Merdaneyle yarım santim kalınlığında açalım. Eğer kalın olsun isterseniz kendiniz ayarlayabilirsiniz. 

Kalıplarımızla kesip yağlı kâğıdımıza yerleştirelim. Benim kurabiyelerim 13 dakikada pişti. Fırınınıza göre farklılık gösterebilir ama çabuk pişiyorlar gözünüz fırında olsunJ

Pişen kurabiyelerimizi fırın ızgarası üzerine alalım ve soğumalarını bekleyelim.

Bundan sonrası oyun safhası.
Ben beyaz şekeri hamuru almıştım. Gıda boyaları ile kendim renklendirdim. Ama bu işte epey zaman alıyor. Ya önceden hazırlık yapın ya da boyalı alın benden tavsiye. J

Şeker hamurunu açarken de yine tezgâhınıza ya da silpatınıza yapışmaması için nişasta kullanabilirsiniz. Pudra şekeri kullananlarda varmış. Ben nişasta kullandım. Tercih sizin.

Şeker hamurunu kurabiyelere yapıştırmak için bal kullanıyoruz. Çok kenarlarına yakın sürmeyin taşmasın. Şeker hamurunun üzerine yine şeker hamuru yapıştıracaksak su ile yapıştırıyoruz.

Benim ilk numuneler bunlarJ Afiyet olsunJ









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder