7 Nisan 2014 Pazartesi

PAZAR KAHVALTILARI SERİSİ - 1


İzmir’e artık yaz geldi J Havalar harika ne terliyorsun ne üşüyorsun tam keyif zamanlarıJ Havalar ısınınca bizimde balkon hizmete giriyor. Bu hafta sonu açılışını yaptık merasimleJ Tam balkonda oturma zamanı gelmeden hazırlığımızı yapmıştık zaten, her mevsim kullanabilmek için cam taktırınca ben hemen kilimleri serip minderlerimi koymuştum bile, masamızda çıkınca emrimize amade olduJ Birde şu duman çıkarmayan ızgaralardan alıp koyduk başköşeye tam donanımlı bir balkon oldu artık. 
Pazar kahvaltısı benim için bir ritüeldir. Zaten kahvaltıya bayılan biri olduğumdan ve maalesef şuan haftada tek gün keyfe keder kahvaltı yapabildiğimizden benim için büyük önem arz ediyor. Cumartesileri de yarım günlük çalışmalarımız iptal olunca o zaman devreye hem cumartesi hem de Pazar kahvaltısı giriyor.
Her seferinde kendimi kaybedip saatlerce kahvaltı hazırlığı yapıyorum, onu da yapayım bunu da hazırlıyım diye iki kişi olunca sonra hepsi yarım yarım kalıyor. Bu sefer az çeşitli olsun tek seferde bitsin dedim ve kendimi frenledim.
Kalan tost ekmeklerimden çakma pizzalar yaptım, benim fix lezzetlerime girdiler ekmelere sürdüğüm salçalı peynir sucuk ve kaşarla birleşince çok leziz oldu.
Birde sucuklu kaşarlı omletle menümüzü tamamladık.
Hiç bir şeyde artmadı süper olduJ Herkese keyifli bir hafta diliyorumJ

Çakma pizza için sos: bir tatlı kaşığı kadar domates salçasını 2 yemek kaşığı kadar suda ezip içine yarım dilim kadar beyaz peyniri ufalayalım ve karıştırılalım. Çatalla peynirleri iyice ezelim.




Tost ekmeklerini merdane ile biraz ezelim ve üzerlerine sosumuzu paylaştırıp sürelim. Sucuklarımızı dizelim, kaşarları koyalım ve sıcak fırına verelim üzerleri kızarınca çıkaralım.





Omlet için; birkaç dilim sucuk (miktarlar isteğe bağlı olduğu için dilediğiniz kadar koyabilirsiniz) birkaç dilim kaşar ve üç 
yumurta. Yumurtaları bir kaseye kırıp çırpalım içine tuz, karabiber kimyon ve pul biber atıp karıştıralım. Yağsız tavaya koyduğumuz sucuklar altüst kızarınca üzerine yumurtamızı dökelim ve hafif yumurta toparlanınca kaşarlarımızı dizelim. Çevrilecek kadar toparlanınca yumurtayı alt üst yapıp fazla beklemeden alt kısmı kaşarlar altta kalmış ve kızarmış olduğundan onlar üste gelecek şekilde çevirip servis tabağına alalım.


Çayımızda hazırsa ve artık yavaş yavaş domatesler yenilecek hale gelmeye başladığından domates peynir çiftini de soframıza koyarsak kahvaltımız hazır. Afiyet olsunJ



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder