18 Nisan 2014 Cuma

LAVAŞ PİZZA


Süper pratik bir pizza tarifim var sizlereJ Pizza seviyor ama yapmaya üşeniyorsanız tam size göre. Lezzeti süper. Pişmesiyle beraber 30 dk da tabakta. İster kahvaltıya yapın ister akşam yemeğine ya da çay sofrasına. Çocukların okuldan gelme saati yaklaştıysa onlara güzel bir sürprizJ

Geçenlerde canım lavaş istemişti bir paket aldım tabi içinden on tane çıkınca tüketemedik öyle yenmeyi bekliyorlardı bir kenarda. Daha önce görmüştüm internette lavaştan pizza yapan arkadaşları dedim kısmet bugüneymişJ Akşam lavaşları pizza haline getirdim ve ömürleri fazla olmadı. Mutlaka deneyin diyorumJ

Malzemeler; Kişi sayısı kadar lavaş, beyaz peynir, domates salçası, sucuk, salam, kaşar peyniri, domates, biber.

Ben iki lavaşı pizza yaptım 2 kişiye fazla fazla yetti arttı.

Hazırlığa başlamadan önce fırını 160 dereceye ayarlayalım ısınmaya başlasın.

2 lavaş için peynirli salçalı sosu hazırlarken; bir tasa 1 çorba kaşığı dolu dolu domates salçasını alalım ve 3 çorba kaşığı kadar suda eritelim. 2 dilim beyaz peyniri ilave edelim çatalla ezdirerek karıştıralım. Karabiber ve kekik atalım karıştıralım. Sos çok lezzet veriyor pizzaya. Sucukla salamla birlikte enfes oluyor fırından çıkınca.

Bir halka sucuğun üçte birini kullandım, 1 pakette açbitir salam kullandım. Çeri domateslerden 5-6 adet ve evde sivri biberlerden yoktu bir adet dolmalık biberi uzun uzun doğradım. Tüm malzememizi doğrayıp hazırlayalım. Siz isterseniz mantar, mısır zeytin de kullanabilirsiniz pizzada ne seviyorsanız size kalmış.

Lavaşlarımızı fırın kağıdı serili tepsimize yerleştirelim. 2 bütün lavaş yan yana sığmayınca ben birini ikiye böldüm. Hazırladığımız peynirli sosu lavaşların üzerine paylaştıralım ve bir bıçakla güzelce her yerine sürelim. Önce sucuklarımızı dizelim, üzerine salamları, biberleri, domatesleri yerleştirelim. En üste kaşar dilimlerimizi dizelim ve fırına verelim. Sıcak fırında tam 20 dakikada pişti. Kaşarlar kızarınca tamamdır.

Çocuklar okuldan geldiğinde bayılacaktır. Afiyet olsunJ


6 yorum:

  1. e çok güzel olmuş bu.fikrine sağlık hiç aklıma gelmemişti süper . mutlaka deniyeceğim bu gün :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :)) deneyince sonuctan memnun kalacaksin gercekten pratik yoldan pizza yapma yolu simdiden afiyet olsun:))

      Sil
  2. evet denedim. iki lavaş arasına kaşar peyniri koydum üzerini döşedim çok lezzetli oldu.siz olmasaydınız bu aklıma gelmezdi cidden çok memnun kaldım

    YanıtlaSil
  3. Begenmenize cok sevindim :)) ellerinize saglik

    YanıtlaSil
  4. Ellerinize sağlık.. Bu hafta aklımda olan 2 tariften birini yapmışsın.. Lavaşla lahmacun ve pizza..:)) Çok pratik ve lezzetli görünüyor.. Afiyetler olsun.. ( g +) sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim.. Lavaş lahmacun benimde aklımda onu da merak ediyorum:) çok pratik ve lezzeti harika tavsiye ederim:) Sevgiler

      Sil