17 Mart 2014 Pazartesi

YUFKALI KÖFTE


Yemeği soslu sevenler için güzel bir tarif. Benim gibi brokoliyi bile yoğurtlu salçalı sevenlerdenseniz deneyin derim. Ben böyle tarifleri çok seviyorum yapımı fazla zaman almayan görüntüsüyle göz dolduran lezzetiyle de tam not alan yemekler benim favorimJ
Çalışan bayanlar için tavsiyem akşamdan köfte harcınızı hazırlayın, ben yemeğin yanına patates püresi yaptım onun için patatesleri de akşamdan haşladım, işten gelince yemeğin hazırlanma süresi epey kısalmış oluyor. Hazırlığınız olduğu için de aman şimdi kim uğraşacak geçiştiriverelim durumu ortadan kalmış oluyor.:)
Gelelim tarifimize. Ben tarifi Kevserin mutfağı blogunda görmüştüm. Köfteyi kendi sevdiğim şekilde hazırladım.
Mazlemeler;
Ø Köfte için;
·         750gr kıyma
·         1,5 soğan, 2 diş sarımsak
·         1 su bardağı kadar ekmek ufağı
·         1 yumurta
·         Tuz, karabiber, kimyon, pul biber

Ø  1,5 yufka
Ø  Yoğurt
Ø  Domates salçası

Köftemiz için yarım soğanımızı ufak ufak doğrayalım, bir adet soğanı da rendeyelim sonunda kalan parçayı da yine ufak ufak doğrayalım. Köftenin içinde parça soğanı ben seviyorum. Daha lezzetli geliyor. Siz sevmiyorsanız tüm soğanı rendeleyebilirsiniz. Sarımsaklarımızı da ufak ufak doğrayalım.
Kıymamıza tüm köfte malzemelerini ekleyip güzelce yoğuralım. Baharatların miktarını damak tadınıza göre ayarlarsınız.
Harcımızı 3 eşit parçaya ayıralım.

Bütün yufkamızı ikiye bölelim. Yarım yufkayı tezgaha serelim ve düz kısmına köfte harcından bir topumuzu alıp döşeyelim. Ve ucuna doğru dolayalım. 2 parmak enliliğinde kesip çubuk şişlere geçirelim. Çubuklarınızdan yoksa direk yağlı kağıt serili tepsiye dizebilirsiniz. Şekildeki gibi dik dik dizmeye dikkat edin. 
Çubuklara geçirince hem servisi kolay oluyor hem de görüntü hoş oluyor.
Önceden ısıtılmış 180 derece fırında 30 dakikada pişiriyor. Yufkalar kızarınca tamamdır.

Yoğurt sosu için 4 kaşık yoğurda yarım çay bardağı kadar suyu koyup karıştırın. Çok sulu olmıycak eğer yoğurdunuz sulu ise daha az su koyun.


Salça sos için; sos tavasına 1,5 çorba kaşığı kadar sıvı yağ koyun 4 kaşık salçayı biraz kavurun kokusu çıksın yarım çay bardağı kadar suyu yavaş yavaş koyun karıştırarak çok sulu olmasın akışkan olsa yeterli, tuz ve karabiber dökün biraz daha karıştırın sosumuzda hazır.

Bu malzemelerle ben 10 şiş çıkardım 4 kişiye tam geldi.
Üzerine birde tereyağ kızdırıp dökerseniz süper olur. Sonradan aklımıza geldi bir dahaki sefere yapıcam
Yanında patates püresiyle güzel bir ikili oldular. Patates püresi tarifi için>>
 Afiyet olsun :) 








4 yorum:

  1. nefis görünüyor :) hafta sonu denemek lazım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şiddetle tavsiye ediyorum:) denedikten sonra yorumunu bekliyorum:)

      Sil
  2. yorumun iki şekilde olacak gibi biri lezzetli köfteler diğeri ben yine kilo almışım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Malesef kilo sorunu benimde vazgeçilmezim.. ama napalım hep lezzetli şeyler kilo aldırıyor:)) artık azcık azcık yicez yapcak birşey yok:))

      Sil